AFLEVERING 2 | Een maandje verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Naomi Tol - WaarBenJij.nu AFLEVERING 2 | Een maandje verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Naomi Tol - WaarBenJij.nu

AFLEVERING 2 | Een maandje verder

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

05 Februari 2018 | Curaçao, Curaçao

Olaaa,

Het is ondertussen bijna een maand verder, dus weer tijd voor een nieuwe update. In de afgelopen twee weken is er veel gebeurd! Zo waren Ngoc Hue en Nina op bezoek! We hebben echt veel leuke dingen gedaan; een soort van minivakantie. Hieronder een paar hoogtepunten. Zo hebben we natuurlijk genoten van een aantal stranden, verschillende koffies bij verschillende (strand)tenten en hebben we gechilld tot the max.

Op een zondagochtend zijn we om 6:00 uur opgestaan, om vervolgens om 6:30 uur in de auto te zitten richting de Christoffelberg. Een ware klim met handen en voeten. Een grote aanrader om even iets anders te doen dan zon, zee en strand. In 45 minuten klommen we de berg op en werden we beloond met een waanzinnig uitzicht. We liepen bewust erg vroeg, anders was het natuurlijk veel te warm om de klautertocht te maken.
Nadat we deze goede workout hebben gehad, mochten we onszelf natuurlijk belonen met een koffie en een muffin #somsishetlevenzosimpel. Het was ondertussen 11:00 uur en de hele dag stond nog open om gaan en te staan. Vandaar dat we besloten om de reuze schildpadden bij Playa Grandi te bezoeken. Echt waar, in twee woorden: super cool!! Het was zo vet om de schildpadden (zoals je ze kent van de Pandadroom in de Efteling) in real life voor je te zien zwemmen. Voor de Kunst & Krachters: toen zijn er een aantal foto's met de onderwatercamera gemaakt :) Playa Grandi zelf is geen gezellig of leuk strand; het stinkt er naar rotte vis en er liggen ontzettend veel stenen en dode vissen. Dus na een half uurtje zwemmen zijn we richting Jaanchies gegaan. Jaanchies is een restaurant op het eiland, die als enige leguaan (er zijn echt heel veel leguanen op het eiland) op het menu heeft staan. Onder het motto: "Je moet het eerst geprobeerd hebben, voordat je kunt zeggen of het niet zo lekker is" heb ik een stukje op. Ik kan je vertellen het is redelijk saai vlees met veel botjes erin. Het smaakt een beetje naar kip, maar het is verder erg smaakloos en is het niet heel spannend qua structuur. Dus leuk om een keer geprobeerd te hebben.
De lunch was nog maar net voorbij en we hadden besloten om naar een privéstrandje te gaan. Samen met Ngoc Hue, Nina, Renée, Tom en Ivo zijn we naar Playa Gépi gegaan. Een prachtig en super klein strandje tussen de rotsen; in één woord: WAUW! Ongestoord konden we genieten van het mooie weer, het geluid van de zee en een biertje in de hand.
Om deze prachtige dag toch maar even goed af te sluiten, zijn we met zijn allen naar Chopsticks, het beste sushirestaurant (en om steenworp afstand van mijn huis #dusnietoké) van het eiland, gegaan. Verse vis, goeie rolls: heerlijk verzadigd.

Ngoc Hue was er nog maar een paar dagen, vandaar dat we nog een aantal kleine hoogtepunten wilden pakken. Zo wilden we nog naar Klein Curaçao en leren surfen. Het surfen werd hem helaas niet in verband met de ruige zee, vandaar dat we gingen duiken!

Maar eerst Klein Curaçao.. Klein Curaçao is een klein onbewoond eiland op ongeveer 1.5 varen met de catamaran. Wij deden er helaas 2.5 uur over (ook iets te maken met de ruige zee). Kotsmisselijk kwamen we dan aan... Yeaaaaah. Wij (Ngoc Hue, Nina en Tom) vol goede moed snorkelend naar de kant. Maar helaas, we hebben weinig tot geen vissen of schildpadden gezien haha. Beetje jammer. Wel is het een prachtig bounty island. Het zand voelt echt heerlijk aan je voeten. Het was zo zacht en fluffy. Echt heerlijk! Op het eiland hebben we nog een rondje gewandeld naar de vervallen vuurtoren, én hebben we een Turkije photoshoot gedaan. Voetjes op en in een kruis; handen onder je kin #lekkerfout
Ondertussen was het 14:00 uur, onze buik zat vol van een heerlijke BBQ, dat moest aangevuld worden met een heerlijke biertje (lees: Amstel Bright) IN de zee. Dat was een momentje....#fantastisch

Op donderdag (de een-na-laatste dag voor Ngoc Hue) gingen we 's ochtends duiken. Dat was echt zooo cool! Zo mooi om dat koraal en die vissen te zien, en er doorheen/langs te zwemmen. Echt wauw! Zeker een moment van doorslag om mijn PADI te gaan halen!
Na het duiken hebben we heerlijk op het strand van Daaibooi gelegen. Prima vertoeven... Om toch nog even een cultureel hoogstandje van het eiland mee te pakken, hebben we een architecten-tour door Otrobanda gedaan. Heel interessant om te zien hoe de bouwstijl van Curaçao is ontstaan! De avond hebben we heerlijk afgesloten met goede tapas én een wijntje #altijdfijn #wijnisfijn.

De laatste dag van Ngoc Hue (wat ging de tijd snel!!) hebben we doorgebracht in Punda. Heerlijk koffie gedronken bij het beste koffietentje van het eiland: Wandu. Een grote aanrader voor mensen die van goede koffie houden. Je mag zelfs je eigen boon kiezen ^^ Die middag heb ik Ngoc Hue op het vliegveld afgezet, en toen was ik ineens alleen.. Wat was het gezellig dat Ngoc Hue langs was gekomen!!! :D

Afgelopen weekend heb ik niet hele spannende dingen gedaan. Een beetje gechilld, Wie is de Mol? gekeken, naar het strand geweest en door de vele regen (er valt nu echt iedere dag veel regen) naar de film geweest.

Wat staat er op de planning? Carnaval komt eraan, en dat is één groot gekkenhuis hier op het eiland! Dus ik ben benieuwd..

Een paar grappige weetjes om het berichtje af te sluiten...
- Tijdens het typen van dit bericht heeft Guus (onze huiskat) een hagedis met trots naar ons toegebracht en vervolgens opgegeten.
- En kwam er een plensbui voorbij.
- Saskia (collega van Traffic Support) heeft een ticket naar Curaçao geboekt!!
- Je hebt hier flitspalen die het niet doen óf letterlijk flitsen, maar geen foto maken.
- De politie adviseert om 's nachts door rood te rijden (anders word je mogelijk beroofd).
- Mijn doel: net zo bruin te zijn als een local.
- Ik leer iedere week van een groep kinderen één woord in het Papiamento.
- Papiamento knap lastig is als je een talendeuk hebt.
- Sep (mijn huisgenoot) super chill is.

Tot de volgende keer!!

Dikke KUS

• 05 Februari 2018 - 19:59

Trees:

Hoi Naomi, gaat lekker! Heerlijk hoor. Wat een belevenis. Ook druk met turnles geven? Of valt dat wel mee. Je hebt nu natuurlijk een totaal ander leven. Leuk om zoiets te ondernemen, wanneer krijg je weer zo’n kans? Heel veel plezier en succes . We lezen weer hoe het verder met jou gaat. Dikke kus , Trees

• 05 Februari 2018 - 21:20

Maaike :

Met 1 woord per week kan je over 50 jaar Papiamentu he

• 05 Februari 2018 - 21:24

Maaike :

Ban serio! Ik heb een heel verhaal getypt, post dit ding 1 zin... anyway... wat ik dus wilde zeggen als aanvulling op wat er net van mij stond: misschien beter 1 woord per dag

• 05 Februari 2018 - 21:26

Maaike:

Whhyyy!! Doet hij het weer... korte versie: awaseru is regen en zeg naast een local wanneer er een hoosbui is: eh-eh un palu di awaseru! Krijg je gelijk diep respect!

• 05 Februari 2018 - 21:35

Mattie:

Gaaf naoom!!! Lekker genieten. En wie had ooit gedacht dat jij nog eens een huiskat zou hebben (EN DAAR DAN OOK OVER PRAAT!)

• 05 Februari 2018 - 23:06

Marianne Hoek:

Het klinkt allemaal als 1 grote vakantie. Even alleen, maar carnaval staat over een paar dagen alweer voor de deur. Daarna Saskia. Chille huisgenoten. Echt wel genieten. Klinkt heerlijk.

• 06 Februari 2018 - 02:52

Naomi Tol:

Het lesgeven is echt ontzettend leuk. Van peuters tot tieners, van selectie tot kinderen in het speciaal onderwijs. Heel divers! Ze volgen hier de Amerikaanse oefenstof, wat het alleen wat lastig maakt met sommige onderdelen die ik echt nog nooit in mijn leven gezien hebt haha. Maar dat hoort erbij!

• 10 Maart 2018 - 10:05

Janneke:

Hey Naomi! Leuk leuk verhaal weer.
    Ik wil die onderwater foto’s wel zien!!! X Janneke